به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تنکابن ۲۴ به نقل از تسنیم، هوشنگ بازوند، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور اوایل ماه جاری گفته بود: عملیات اجرایی قطعه ۳ آزادراه تهران–شمال به طول ۵۵ کیلومتر بهعنوان یکی از حلقههای مفقوده کریدور دریا به دریا آغاز میشود.
وی با بیان اینکه با موافقت سازمان محیط زیست ۸ کیلومتر ابتدایی این مسیر از سیاه بیشه تا ولیآباد آماده آغاز عملیات اجرایی است، افزود: تکمیل قطعه ۳ آزادراه تهران-شمال حدود ۱۱۰هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. برای اجرای این ۸ کیلومتر۱۵ تا ۱۶ هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری پیشبینی شده و تلاش میکنیم طی سه سال آن را به پایان برسانیم.
وی یادآور شد: بنیاد مستضعفان با همکاری سه پیمانکار رتبه یک، اجرای این بخش را بر عهده دارد و پیشبینی میشود عملیات اجرایی از هفته آینده (هفته دوم آبان ۱۴۰۴) آغاز شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل بیان کرد: حدود ۶۵درصد مسیر بهصورت تونل طراحی شده و هیچگونه راه دسترسی برای تخریب جنگل وجود ندارد. لذا با وجود سختی و هزینه بالای اجرا، کاملاً مطابق با مجوزهای محیطزیست عمل خواهیم کرد.
بازوند با اعلام اینکه سهم دولت و بنیاد مستضعفان در این پروژه ۵۰ درصد است، گفت: دولت قصد دارد سهم خود را از طریق واگذاری سهام متعلق به خود در سازمان خصوصیسازی به بنیاد مستضعفان تأمین کند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور این را هم اضافه کرد: بهدلیل محدودیتهای محیطزیستی، زمان اجرای پروژه با چالشهایی همراه خواهد بود.
به گزارش تنکابن ۲۴ به نقل از تسنیم، کار ساخت آزادراه تهران-شمال سال ۱۳۷۵ و در دوره وزارت مرحوم اکبر ترکان در وزارت راه و ترابری وقت به بنیاد مستضعفان واگذار شد. قرار بود این آزادراه طی ۵ سال ساخته شود، اما اینگونه نشد.
تا امروز که حدود ۳ دهه از آغاز ساخت پروژه مذکورمیگذرد، قطعات یک و ۴ و بخشی از قطعه ۲ ساخته و به بهرهبرداری رسیده است.طبق گفته معاون وزیر راه و شهرسازی قرار است عملیات اجرایی قطعه ۳ به طور حدود ۵۵ کیلومتر بهعنوان یکی از قطعات دست نخورده آزادراه، از هفته جاری آغاز شود.
حال باید دید وعده مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل در زمان مقرر محقق خواهد شد یا خیر؟ آیا طلسم بِکر ماند قطعه ۳ آزادراه افسانهای پس از قریب به ۳۰ سال شکسته میشود؟
انتهای خبر/
