درخشش تاریخی دانش‌آموزان تنکابنی در کنکور ۱۴۰۳؛ کسب بیش از ۳۰ رتبه برتر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تنکابن ۲۴، ۳۰ رتبه برتر توسط دانش‌آموزان این شهرستان کسب شده است. برجسته ترین این رتبه‌ها عبارتند از:

· 🥇 نازنین زهرا ساعدی با کسب رتبه ۷

· 🥈 ترنم نیک منش با رتبه ۳۴

· 🥈 پردیس مجدی با رتبه ۴۱

· 🥈 آراد ریاحی با رتبه ۵۳

· 🥈 نازنین زهرا کلایه با رتبه ۵۵

· 🥈 ثنا علی‌آبادی با رتبه ۵۰

· 🥈 پارسا مومنی با رتبه ۹۵

· 🥈 متین اکبرکمالی با رتبه ۷۲

· 🥈 مهدی نادری با رتبه ۶۵

· 🥈 فاطمه غضنفریان با رتبه ۷۳

· 🥈 سیده رها رضوانی با رتبه ۵۵

این آمار ممکن است با دریافت نتایج نهایی، افزایش نیز پیدا کند .

این دستاورد آموزشی در حالی به دست آمده که بحث‌های ملی درباره عدالت آموزشی و دسترسی نابرابر به منابع آموزشی ادامه دارد. در سطح کشور، معمولاً درصد بالایی از رتبه‌های برتر کنکور از مدارس خاص (سمپاد، نمونه دولتی و غیردولتی) هستند و سهم مدارس دولتی عادی بسیار کم است .

موفقیت دانش‌آموزان تنکابنی می‌تواند نشان‌دهنده عزم جدی نهادهای آموزشی شهرستان و همکاری موثر خانواده‌ها باشد. این موضوع به ویژه تحت مدیریت جدید آموزش و پرورش تنکابن به سرپرستی جعفر پلهم صالحی که به تازگی منصوب شده، حائز اهمیت است. ایشان از چهره‌های با سابقه و خوشنام دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان محسوب می‌شود .

جعفر پلهم صالحی، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان تنکابن، در پیامی این موفقیت را به دانش‌آموزان، خانواده‌های آنها، جامعه فرهنگی، معلمان و مدیران و همه شهروندان تنکابن تبریک گفت. ایشان وعده داد که در آینده‌ای نزدیک از این دانش‌آموزان برجسته تقدیر به عمل خواهد آمد.

در بخشی از پیام ایشان آمده است:

“با نهایت امتنان و افتخار تهنیت ها و شادباش های را که از اعماق دل و جان ما برمی خیزد، تقدیم آنانی می‌کنیم که در میدان رقابت سخت علمی، گوی سبقت را از همگنان خود ربودند و ثمره ای شیرین در بیش از ۳۰ رتبه برتر آفریدند.”

این شهرستان پیش از این نیز در کنکور سراسری ۱۴۰۲ و سال‌های قبل رتبه‌های برتری داشته است. این تداوم موفقیت، نشان از توسعه زیرساخت‌های آموزشی و ظرفیت‌سازی فرهنگی در منطقه دارد. این موفقیت‌ها در حالی است که به طور کلی، آمارها نشان می‌دهند عمدتاً دانش‌آموزان مدارس خاص در مراکز استان‌ها به رتبه‌های برتر دست می‌یابند .

درخشش دانش آموزان تنکابنی در کنکور ۱۴۰۳، نه تنها یک افتخار در سطح شهرستان، بلکه نمونه‌ای امیدبخش در زمینه تحقق عدالت آموزشی و ظرفیت‌های پراکنده در مناطق مختلف کشور است. این موفقیت حاصل ترکیبی از عوامل مختلف است:

· تلاش فردی دانش‌آموزان

· حمایت‌های خانواده

· برنامه‌ریزی آموزشی مؤثر

· تجربه و مدیریت آموزشی کارآمد

این دستاورد نشان می‌دهد که با مدیریت صحیح و سرمایه‌گذاری در آموزش، می‌توان زمینه های بروز استعدادها در سراسر کشور را فراهم کرد. انتظار می‌رود که با تداوم این روند، تنکابن و مناطق مشابه بتوانند سهم بیشتری در عرصه‌های علمی و آموزشی کشور ایفا کنند.

انتهای خبر/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.