به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تنکابن ۲۴، ۳۰ رتبه برتر توسط دانشآموزان این شهرستان کسب شده است. برجسته ترین این رتبهها عبارتند از:
· 🥇 نازنین زهرا ساعدی با کسب رتبه ۷
· 🥈 ترنم نیک منش با رتبه ۳۴
· 🥈 پردیس مجدی با رتبه ۴۱
· 🥈 آراد ریاحی با رتبه ۵۳
· 🥈 نازنین زهرا کلایه با رتبه ۵۵
· 🥈 ثنا علیآبادی با رتبه ۵۰
· 🥈 پارسا مومنی با رتبه ۹۵
· 🥈 متین اکبرکمالی با رتبه ۷۲
· 🥈 مهدی نادری با رتبه ۶۵
· 🥈 فاطمه غضنفریان با رتبه ۷۳
· 🥈 سیده رها رضوانی با رتبه ۵۵
این آمار ممکن است با دریافت نتایج نهایی، افزایش نیز پیدا کند .
این دستاورد آموزشی در حالی به دست آمده که بحثهای ملی درباره عدالت آموزشی و دسترسی نابرابر به منابع آموزشی ادامه دارد. در سطح کشور، معمولاً درصد بالایی از رتبههای برتر کنکور از مدارس خاص (سمپاد، نمونه دولتی و غیردولتی) هستند و سهم مدارس دولتی عادی بسیار کم است .
موفقیت دانشآموزان تنکابنی میتواند نشاندهنده عزم جدی نهادهای آموزشی شهرستان و همکاری موثر خانوادهها باشد. این موضوع به ویژه تحت مدیریت جدید آموزش و پرورش تنکابن به سرپرستی جعفر پلهم صالحی که به تازگی منصوب شده، حائز اهمیت است. ایشان از چهرههای با سابقه و خوشنام دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان محسوب میشود .
جعفر پلهم صالحی، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان تنکابن، در پیامی این موفقیت را به دانشآموزان، خانوادههای آنها، جامعه فرهنگی، معلمان و مدیران و همه شهروندان تنکابن تبریک گفت. ایشان وعده داد که در آیندهای نزدیک از این دانشآموزان برجسته تقدیر به عمل خواهد آمد.
در بخشی از پیام ایشان آمده است:
“با نهایت امتنان و افتخار تهنیت ها و شادباش های را که از اعماق دل و جان ما برمی خیزد، تقدیم آنانی میکنیم که در میدان رقابت سخت علمی، گوی سبقت را از همگنان خود ربودند و ثمره ای شیرین در بیش از ۳۰ رتبه برتر آفریدند.”
این شهرستان پیش از این نیز در کنکور سراسری ۱۴۰۲ و سالهای قبل رتبههای برتری داشته است. این تداوم موفقیت، نشان از توسعه زیرساختهای آموزشی و ظرفیتسازی فرهنگی در منطقه دارد. این موفقیتها در حالی است که به طور کلی، آمارها نشان میدهند عمدتاً دانشآموزان مدارس خاص در مراکز استانها به رتبههای برتر دست مییابند .
درخشش دانش آموزان تنکابنی در کنکور ۱۴۰۳، نه تنها یک افتخار در سطح شهرستان، بلکه نمونهای امیدبخش در زمینه تحقق عدالت آموزشی و ظرفیتهای پراکنده در مناطق مختلف کشور است. این موفقیت حاصل ترکیبی از عوامل مختلف است:
· تلاش فردی دانشآموزان
· حمایتهای خانواده
· برنامهریزی آموزشی مؤثر
· تجربه و مدیریت آموزشی کارآمد
این دستاورد نشان میدهد که با مدیریت صحیح و سرمایهگذاری در آموزش، میتوان زمینه های بروز استعدادها در سراسر کشور را فراهم کرد. انتظار میرود که با تداوم این روند، تنکابن و مناطق مشابه بتوانند سهم بیشتری در عرصههای علمی و آموزشی کشور ایفا کنند.
انتهای خبر/