سایت «ایران نمایش» برای فروش بلیت‌های جشنواره فجر انتخاب شد

شناسه خبر: ODczODA /

پیرو گزارش منتشر شده در خبرگزاری فارس مبنی بر مشخص نبودن سایت فروش بلیت سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، روابط عمومی این جشنواره اعلام کرد: سایت «ایران نمایش» با شرایط توافقی، سایت برگزیده جشنواره برای فروش بلیت خواهد بود.

تنکابن24 به نقل از خبرگزاری فارس، روابط عمومی سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر پیرو گزارش منتشر شده روز گذشته در خبرگزاری فارس مبنی بر مشخص نبودن سایت فروش بلیت جشنواره تئاتر فجر در نامه‌ای به رسانه‌ها از انتخاب سایت ایران نمایش خبر داد و ساز و کار انتخاب این سایت را اعلام کرد. 

سیاست‌های انتخاب سایت فروش بلیت براساس نامه روابط عمومی بدین شرح بود:

1) تلاش برای شفافیت حداکثری در فروش بلیت و طراحی سازوکاری برای انتخاب‌های بهینه، 2) تجمیع تمام مراحل فروش در سایت و به حداقل رساندن بلیت‌هایی که خارج از مکانیزم سایت به افراد اختصاص می‌یابند، 3) تلاش برای یکپارچه‌سازی فرآیند فروش از خرید بلیت تا جانمایی افراد در سالن و واگذاری مسئولیت کامل آن به سایت فروش، 4) تدوین ساختاری اندیشیده شده برای بخش‌های مربوط به دانشجویان و خبرنگاران به‌گونه‌ای که بتواند مبنایی برای ارتقای وضعیت فروش در سال‌های بعد باشد.

بدین منظور کمیته‌ای در روابط عمومی تشکیل شده تا چارچوبی برای دستیابی یا نزدیک شدن به این اهداف در سال جاری و مقدمه‌ای برای ارتقای آن در سال‌های بعد را طراحی کند.

کمیته مذکور ابتدا، با انجام پژوهشی سایت‌های معتبر این حوزه را شناسایی و با آن‌ها مکاتبه کرد. کمیته نامه‌ای مصداقی و با ذکر 9 خواسته مشخص دبیرخانه را برای مدیران محترم سایت‌‌ها ارسال کرد و به آن‌ها اعلام کرد جشنواره اولویت همکاری را به سایت‌هایی می‌دهد که علاوه بر نیازهای جاری، امکان تحقق آن موارد را محقق کنند.

این خواسته‌ها عبارت بودند از: 1-ارائه روزانه یا آنلاین بانک اطلاعاتی خریداران بلیت، 2-پشتیبانی آنلاین فنی و تلفنی و سرعت عمل بالا در پاسخگویی، 3-درج تبلیغات جشنواره و اجراها روی سایت با نظر ستاد جشنواره، 4-چاپ کلیه امور مربوط به بلیت میهمان، 5-ایجاد یک یوزر اختصاصی با دسترسی کامل برای ستاد جشنواره، 6-امکان دریافت گزارش ساعتی از فعالیت‌ها از طریق پنل یوزر ستاد، 7-قابلیت امکان جابجایی در جدول نمایش و عودت مبالغ خریداران در صورت نیاز در اسرع وقت، 8-ضمانت حسن انجام امور فوق، 9-ارائه عددی منطقی و اقتصادی برای سهم درصد طرفین.

پس از دریافت پاسخ‌ها و بررسی‌های اولیه در نهایت پاسخ تفصیلی از سوی دو سایت به دبیرخانه ارسال شد و این دو سایت برای مذاکره تفصیلی انتخاب شدند. در جلسه حضوری این خواسته‌ها به همراه خواسته‌های ذیل به مدیران محترم ابلاغ شد و مقرر شد سایت منتخب سایتى باشد که این خواسته‌ها را برآورده کند:

1) طراحی و اجرای طرح کارت اعتباری بانکی برای سهمیه خبرنگاران به‌گونه‌ای که در سال‌های بعد بتوان بقیه خدمات مربوط به خبرنگاران را نیز از طریق این سامانه بانکی ارائه کرد. کمیته اعلام کرد بابت این بخش هیچ مبلغی پرداخت نخواهد کرد.
2) طراحی سیستم یکپارچه فرآیند کنترل بلیت در برابر درهای ورودی سالن‌هایی که جشنواره مشخص می‌کند به همراه تامین نیروی انسانی با لباس متحدالشکل برای «تشریفات» جلوی در ورودی سالن‌ها برای دستیابی به دو هدف: الف) تکریم و احترام تماشاگران تئاتر و ب) واگذاری تمام مسئولیت فروش و جانمایی به سایت تا تمامی مخاطبان بدانند هر کوتاهی‌ای در این زمینه برعهده سایت فروش است.

نکته مهم این بود که کمیته اعلام کرد دبیرخانه هیچ هزینه‌ای را برای برآورده کردن خواسته‌هایش پرداخت نخواهد کرد و با توجه به جایگاه رفیع تئاتر و اهمیت جشنواره، بدیهی است که هزینه انجام تمام امور به عهده سایتی است که فرآیند فروش را به عهده می‌گیرد.

با طی شدن این فرآیند است که روابط عمومی سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ضمن تشکر و سپاس از سایت‌ «تیوال» که در دو دوره پیشین جشنواره تئاتر فجر مدیریت فروش بلیت های جشنواره را به عهده داشته و مدیر سایت «تیک‌ایت» و با اعلام اینکه این انتخاب به هیچ‌وجه نافی توانایی‌ها و امکانات فنی، اجرایی و تبلیغاتی دیگر سایت‌ها نیست و چه بسا هر سایتی در برخی موارد خاص نسبت به دیگری مزایایی داشته باشد، اعلام می‌دارد که سایت «ایران نمایش» با شرایط توافقی زیر، سایت برگزیده جشنواره برای فروش بلیت خواهد بود:

1) انجام مذاکرات بانکی و اجرایی کردن طرح کارت اعتباری خبرنگاران به رایگان، 2) تولید محتوا و ساخت ویدئو و عکاسی و توزیع آن در شبکه‌های مجازی به نفع جشنواره به رایگان، 3) ارائه آنلاین بانک اطلاعاتی خریداران بلیت جشنواره، 4) طراحی و اجرای طرح کنترل بلیت و تشریفات ورودی سالن‌های جشنواره با افراد متخصص که لباس متحدالشکل پوشیده‌اند به رایگان، 5) پذیرش مسئولیت کلیه امور مربوط به فروش بلیت و ورود به سالن و ارائه تعهد مالی بانکی بدین، منظور که درصورت عدم انجام بخشی از این فرآیندها خسارت‌های احتمالی از محل آن تعهد به نفع جشنواره تامین شود، 6) دریافت پایین‌ترین درصد از فروش بلیت‌ها به‌عنوان حق‌الزحمه و 7) تامین اعتبار برای تبلیغات محیطی جشنواره در بیلبوردهای شهری با آدرس‌ها و ویژگی‌های معین.

در پایان این نامه آمده است: امید که این اقدام، مستقل از اینکه چه سایتی برای مدیریت پروژه انتخاب شده است، گامی باشد برای دست‌یابی به اهدافی که در نهایت، موفقیت تمام اعضای جامعه تئاتر را در بر داشته باشد. فراموش نباید کرد که موفقیت‌های امروز، چیزی نیستند جز برآیند تلاش‌هایی که دیگران در دیروزها انجام داده‌اند.

انتهای پیام/

نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
مهمترین عناوین

کیمیا سامانه