وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد

اخذ هزینه پیامک‌های ارسالی به شماره ۱۹۵ اشکال سیستمی بود/ هزینه‌ها بازگردانده می‌شود

شناسه خبر: Nzg1NzY /

وزیر ارتباطات از رفع اشکال سامانه ۱۹۵ برای ارسال شکایت پیامکی از سیم کارت مزاحم شخصی خبر داد و افزود: به دلیل پیکره بندی اشتباه در این سامانه از مردم هزینه کسر می‌شد که به آنان بازگردانده خواهد.

تنکابن24 به نقل از خبرگزاری فارس، به تازگی سامانه 195 برای ارسال شکایت پیامکی از سیم کارت مزاحم شخصی اعلام شده است.

مردم باید شماره سیم کارت‌های شخصی که از آنها پیامک تبلیغی دریافت می کنند را به این شماره گزارش کنند تا بررسی و در صورت صحت شکایت بررسی شود.

اندکی پس از راه‌اندازی این سامانه مشخص شد بابت پیامک هایی که مردم به این سامانه ارسال می کردند هزینه اخذ شده است.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در این باره توضیح داد: گزارشی از دوستان در خصوص اخذ هزینه از پیامکهای ارسالی به شماره صد و نود و پنج دریافت کردم و پس از بررسی متوجه صحت گزارش شدم. متاسفانه به دلیل پیکره بندی اشتباه در سامانه این هزینه کسر می‌شد. بنا بر اعلام اپراتورهای اول و دوم از ساعت یازده شب گذشته این ایراد برطرف و هزینه‌های کسر شده طی چند روز آینده عودت داده خواهد شد. ایراد در اپراتور سوم هم تا فردا حل خواهد شد.از دوستانی که پیگیر بودند و اشکال موجود را منعکس کردند صمیمانه تشکر می‌کنم.

وی گفت: مجموعا تاکنون چهل هزار پیامک به این سامانه واصل که نصف آن به شکل صحیح ارسال شده و از مجموع گزارشات دریافتی، سیم کارتهای مزاحم بسیاری شناسایی و مسدود شده است. جزئیات آمار بزودی از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: فاز اول این سامانه برای پیامکهای ارسالی از طریق شماره های همراه بود‌. به زودی قابلیت دریافت گزارش برای شماره های ثابت و نیز شماره های مراکز ارسال پیامک را نیز فعال خواهیم کرد.

انتهای پیام/آ

نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
مهمترین عناوین

کیمیا سامانه