×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 18 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در اجلاسیه دومین کنگره ملی شهدای مازندران:  ملت‌های جهان از راهبرد مقاومت الگو بگیرند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نظام سلطه بدانند بر اساس سنت الهی پیروزی از آن جبهه حق است و ملت‌های جهان به راهبرد مقاومت، تمسک بجویند.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی عنوان رژیم پهلوی جایش را به مردم سالاری دینی داد و این کشور راهبردی از زیر سلطه آمریکا خارج شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: این اتفاق سرآغاز یک چینش جدید در منطقه بود و ملت ایران نقشه سلطه‌گران عالم را تغییر داد و یک نظام سیاسی جدید پدید آمد.

این مسئول ادامه داد: این تحول بزرگ نه با ضرب شمشیر بلکه با نقش‌آفرینی مردان و زنان مسلمان با لبیک به امام راحل حاصل شد.

سلیمانی بیان کرد: در یکسو هندسه قدرت در دنیا تغییر کرد و آن چیزی که برای تداوم حاکمیت طراحی کرده بود و از سویی دیگر پیروزی انقلاب اسلامی بدون پشتوانه مفهوم جدیدی از قدرت در عالم معرفی شد.

وی عنوان کرد: ملت ایران نخستین ملتی است که با تمسک بر فرهنگ ایثار و شهادت و قدرت نرم بر کشورهای استکبار پیروز شود و این دستاورد امام راحل و انقلاب است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اعلام کرد: تحول در مسئله فلسطین دیگر دستاورد پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود، دولت مصر در آن زمان پیمانی را امضا زد و راه مقاومت بسته شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی انتفاضه آغاز شد.

این مسئول ادامه داد: ما در دوران دفاع مقدس شهریور ۵۹ را باید نقطه عطف تلقی کنیم چراکه نظام سیاسی نوپایی در کشور انتخاب شده بود و به دلیل آنکه قبل از انقلاب، قدرت دفاعی آن با حضور ۶۰ هزار مستشار مدیریت می‌شد سامانه دفاعی کشور آمادگی جنگ همه جانبه را نداشت.

سلیمانی تاکید کرد: کشور در آن برهه با بسیاری از حوادث در گوشه و کنار کشور اعم از منافقین، تجزیه‌طلب‌ها و ده‌ها اتفاق دیگر، دست و پنجه نرم می‌کرد و در داخل کشور یک نا امنی و پیچیدگی را پدید آورده بود.

وی اذعان کرد: در چنین شرایطی به لحاظ محاسبات متداول جهانی، برتری با نظام سلطه بود اما امام راحل با نظریه جمهوری اسلامی فرمود دزدی آمده و سنگی انداخته است‌.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ملت ایران درس خوبی به صدام دادند و نظریه دفاع مردم‌پایه را در عمل نشان دادند و دفاع عاشورایی با مشارکت همه‌جانبه شکل گرفت.

این مسئول افزود: می‌بایست شهریور ۵۹ را با شهریور ۱۳۲۰ یعنی ۱۶ سال پس از شکل گیری رژیم پهلوی مقایسه کرد و رضاشاه سپهسالار ایران بود که آزادی‌خواهان و قیام‌کنندگان بسیاری را در کشور، سرکوب کرده بود.

سلیمانی تصریح کرد: انگلیسی‌ها رضاشاه را روی کار آوردند و شهریور ۱۳۲۰ زمان آزمایش او فرا رسید؛ رضاشاه در مواجهه با تهاجم متفقین، لباس نظامی خود را از تن به در آورد و دستور تسلیم بدون قید و شرط داد.

وی اشاره کرد: برای اولین بار در تاریخ کشور ما پادشاهی ملت خود را در برابر مهاجمان تنها گذاشت و اشغالگران روسی و انگلیسی، تمام سرزمین ما را اشغال کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین مطرح کرد:شرایط آن زمان را با مقاومت خرمشهر مقایسه کنید و مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر را با چند لشکر زره‌ای و هوانیروز عراق را باید بخاطر سپرد.

این مسئول ادامه داد: شهریور ۱۳۲۰ پادشاه کشور ملتش را تنها می‌گذارد و در شهریور ۵۹ مردم ایران پای خاک‌شان ایستادند.

سلیمانی اشاره کرد: دوران دفاع مقدس به حماسه و گنج تمام‌ناشدنی تبدیل شده است و بیش از چهار دهه مردم دیار علویان چند شب متوالی گرد هم می‌آیند و يادواره برگزار می‌کنند، چرا که ارزش این راه پرافتخار را می‌شناسند.

وی افزود: رهبر حکیم انقلاب راه امام را در نابودی اشغالگر صهیونیستی پایداری کردند و ملت ایران در راه این پیمان، شهیدان زیادی را تقدیم کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: امروز نباید شجره خبیثه تنها محدود فلسطین شناخته شود و او بر همه ابعاد اقتصادی و رسانه‌ای تسلط دارد و کشورهای بسیاری حلقه به گوش این رژیم صهیونیستی هستند.

این مسئول ادامه داد: مگر می‌شود این گروه کوچک مرتکب چنین جنایات بزرگی شود؟ این همه تظاهرات بر علیه این اقدامات انجام می‌شود اما استکبار گوش شنوا ندارد و اینجا است که شکل‌گیری جبهه مقاومت و حزب‌الله اهمیت پیدا می‌کند.

سلیمانی اظهار کرد: جمهوری اسلامی یک راهبرد را در مقابله با رژیم صهیونیستی در پیش گرفته است و در عملیات صادق ۲ موشک‌های ایرانی در قلب رژیم صهیونیستی فرود آمد.

وی عنوان کرد: نظام سلطه بدانند بر اساس سنت الهی پیروزی از آن جبهه حق است و ملت‌های جهان به راهبرد مقاومت، تمسک بجویند.

رئیس سازمان مستضعفین کشور گفت: در این مجلس با عظمت با خدا و امام و شهدای خود تجدید بیعت می‌کنیم که بر راه شهیدان و اهداف مقدس ثابت‌قدم بمانیم و ذره‌ای از اهداف انقلاب عقب ننشینیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.