×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
افتتاح ۳۸۷ پروژه محرومیت‌زدایی در مازندران

سردار محمد زهرایی در حاشیه سفر به مازندران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، ضمن تبریک از افتتاح ۳۸۷ پروژه محرومیت‌زدایی در استان مازندران خبر داد و افزود: این پروژه‌ها از جنس آب شرب روستایی، آبخیز تا جالیز یا جاده روستایی و جاده بین مزارع است.

وی ادامه داد: بسیج سازندگی در سال گذشته باتوجه به اولویت هایی که همگام با دولت برای حل مسئله تعریف شده بود، نوزده هزار و پانصد پروژه ی محرومیت زدایی را به سرانجام رساند و از این تعداد دو هزار و سی و هشت پروژه مربوط به آب شرب روستایی بوده، هفتصد و پنجاه مورد آبخیز تا جالیز بوده است و همچنین خب با کمک کمیته امداد حضرت امام ره موفق شدیم ۱۷ هزار مسکن مددجویی روستایی را البته در طی دو سال به سرانجام برسانیم.

زهرایی از هزینه ۳۰ هزار میلیاردتومانی برای پروژه های محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی خبر داد.

مسئول سازمان بسیج سازندگي کشور با بیان اینکه بسیج سه مرحله تثبیت شغلی، فرصت شغلی و شغل پایدار برای اشتغال تعریف کرده است، بیان داشت:سال گذشته نزدیک ۲۵۰ هزار تثبیت شغلی را در سراسر کشور داشتیم، ۱۲۳هزار فرصت شغلی ایجاد شد و از این تعداد ۵۷ هزار شغل پایدار ایجاد گردید.

وی ضمن تقدیر از مجلس و دولت در اعطای تسهیلات کم بهره به وسیله بسیج سازندگی، اظهار کرد: در ۶ ماهه اول امسال ۴۵ هزار شغل پایدار را توانستیم در سامانه‌هایی که مورد تایید دولت است ثبت کنیم، امیدواریم تاپایان سال بتوانیم بیش از ۱۰۰ هزار شغل پایدار ایجاد کنیم.

زهرایی از کنگره شهدای استان مازندران نام برد و بیان داشت: تاکنون در آستانه برگزاری دومین کنگره شهدای استان مازندران، یادواره‌های شهدا و اجلاسیه‌هایی برگزار شده است و هم چنین پروژه ها بنام شهدا نامگذاری شدند و از دو سه روز آینده در دهه نهایی، هر شب اجلاسیه  با موضوعات مختلفی برگزار می شود تا ۱۲ مهر که کنگره برگزار می‌شود.

وی از نقش بسیج سازندگی در پیشبرد کنگره شهدای استان خبر داد و تصریح کرد: بسیج سازندگی بعنوان کمیته زیرساخت و کمک رسانی در کنگره خدمت می کند یعنی بخشی از پروژه ها را به سرانجام میرساند، پروژه ها را بنام شهدا ناگذاری می کند و اگر بنا باشد رزمایشی از خدمات مومنانه مثل جهیزیه یا آزاد سازی زندانیان بنام شهدا انجام شود، این کار بسیج سازندگی است یا در آماده سازی محل اجلاسیه نقش آفرینی می کند و امیدواریم که زیر دین شهدا نمانیم.

زهرایی خطاب به جوانان و نوجوانان، دانشجویان و کسبه گفت: شما می توانید در اطلس جهادی قرار بگیرید و گروه جهادی شکل بدهید. بعد از گرفتن کدشناسه برای گروه جهادی، آموزش می بینید و کواهی صلاحیت صادر می شود و حساب حقوقی برایتان تعریف می شود و با شناسه و بامجوز و با هویت حقوقی می توانید کار جهادی انجام دهید.

وی در پایان بیان داشت: بزرگوارانی که میخواهند از تسهیلات بسیج سازندگی استفاده کنند به سامانه ای بی اس وام  مراجعه کنند و برای دیدن عملکرد این سازمان به سایت سازمان بسیج سازندگی کشور می توانند مراجعه کنند.

انتهای خبر/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.