×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ دی , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 21 December , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
فیسبوک و اینستاگرام با میکروفون گوشی ، حرف های ما را می شنوند.

وبسایت ۴۰۴ مدیا که یک رسانه معتبر در زمینه فاش کردن خبرهای حوزه فناوری است در تازه ترین افشاگری خود خبر از شنود گوشی های هوشمند توسط شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام داده است. این وبسایت با انتشار اسناد شریک بازاریابی فیس‌بوک، گوگل و آمازون مدعی شده است که این شرکت‌ها مکالمات کاربران را برای تبلیغات موثر و هوشمند شنود می کنند.

طبق ادعای این شرکت، «گوشی‌ها به ما گوش می‌دهند» و کسب‌وکارها می‌توانند از این داده‌ها برای هدف‌یابی موثر تبلیغات استفاده کنند.

شاید شما هم چنین تجربه‌ای داشته باشید که در آن احساس کنید شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام مکالمات شما را می‌شنوند و سپس پست‌هایی را براساس آن‌ها به شما نمایش می‌دهند. یا تبلیغات اینترنتی سایت‌ها به موضوعی که اخیراً در مورد آن صحبت کرده‌اید ارتباط دارد. حالا یکی از شرکای شرکت‌هایی مانند گوگل، متا، مایکروسافت و آمازون اعلام کرده که این پلتفرم‌ها تقریباً به تمام مکالمات کاربران گوش می‌دهند.

 

براساس این گزارش، سرویس بازاریابی دیجیتال Cox Media Group (به اختصار CMG) فناوری مورداستفاده برای نظارت و گوش‌دادن به مکالمات کاربران را «داده صوتی» (Voice Data) می‌نامد و ادعا می‌کند که «گوشی‌ها به ما گوش می‌دهند» و کسب‌وکارها می‌توانند از این داده‌ها برای هدف‌یابی موثر تبلیغات استفاده کنند.

این شرکت می‌گوید:

«در بیشتر لحظات روز، یک دستگاه هوشمند در شعاع دو اینچی ما قرار دارد. این یعنی وقتی در مورد برنامه‌های آخر هفته خود صحبت می‌کنیم، اینکه چقدر به بازسازی آشپزخانه خود نیاز داریم یا اینکه کدام مدل SUV برای خانواده ما بهتر است، یک دستگاه هوشمند در دسترس است. وقتی کسب‌و‌کارهای کوچکی بدانند چه کسی به آن‌ها نیاز دارند، می‌توانند تبلیغات را با دقت بالایی ارسال کنند، پول کمتری را هدر بدهند و مخاطبان خود را افزایش دهند.»

تبلیغات هدف‌دار اینستاگرام و گوگل با جمع‌آوری مکالمات کاربران

در بخش دیگری از این گزارش اشاره‌شده که این تکنیک بدون نگرانی برای کسب رضایت و حفظ حریم خصوصی کاربران انجام می‌شود:

«ممکن است شبیه به جادوی سیاه به‌نظر برسد، اما اینطوری نیست و هوش مصنوعی است. توانایی رو‌به‌رشد برای دسترسی به داده‌های میکروفون در دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، به شرکای حوزه فناوری ما اجازه می‌دهد تا داده‌های صوتی مکالمات را جمع‌آوری و تجزیه‌و‌تحلیل کنند

نتیجه؟ داشتن درک بی‌سابقه‌ای از رفتار مصرف‌کننده که با آن می‌توانیم تبلیغات را به‌طور شخصی‌سازی ارائه کنیم و باعث می‌شود مخاطب هدف شما به این فکر کند که این پلتفرم‌ها واقعاً می‌توانند ذهن را بخوانند.»

نکته جالب دیگری که به آن اشاره‌شده این است که مدتی پس از انتشار این گزارش، ظاهراً گوگل روابط خود با CMG را قطع کرده است.

گرچه گوگل و آمازون هر گونه همکاری با این برنامه را انکار کرده‌اند، این افشاگری باعث شده که شایعات در مورد جاسوسی گوشی‌ها برای تبلیغات بار دیگر مطرح شده و نگرانی ها بابت این موضوع بالا بگیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.