طبل تو خالی اصلاح‌طلبان در ماراتن انتخاباتی ۱۴۰۳
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

طبل تو خالی اصلاح‌طلبان در ماراتن انتخاباتی ۱۴۰۳

در سند راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات که اخیرا منتشر شده، مشارکت در انتخابات را مشروط و منوط به تایید صلاحیت حداقل یکی از چهره‌های اصلاح‌طلب شده است. سندی که سیدمحمدخاتمی رئیس دولت اصلاحات نیز از آن حمایت کرد و بر خلاف انتخابات گذشته، بر طبل تحریم انتخابات نکوبید.

جریان اصلاحات به خوبی می‌داند برای حیات سیاسی و دور نماندن از صحنه قدرت، راهی جز صندوق رای و کنشگری فعالانه در انتخابات وجود ندارد.
شکست ایده تحریم از سوی اصلاح‌طلبان رادیکال زمانی خود را به وضوح نشان می‌دهد که جبهه اصلاحات نیز با وجود تحریم بدون دستاورد در انتخابات اخیر، به دنبال مشارکت مشروط در انتخابات ریاست جمهوری است .

۱۵۱ فعال سیاسی اصلاح طلب که این این بار خود را «راه‌گشا» نامیده‌اند، با صدور بیانیه‌ای تاکید کرده‌اند جریان اصلاحات باید در این دوره از انتخابات مشارکت فعالانه داشته باشد.

استراتژی اصلاحات در این دوره از انتخابات، حمایت همه جانبه از نامزد اصلاح طلب و اجتناب از حمایت از نامزد اجاره‌ای و غیراصلاح طلب است.

استراتژی که در سال ۹۲ با حمایت از حسن روحانی در دستور کار این جریان قرار گرفت اما کارنامه دولت‌های یازدهم و دوازدهم خود به تنهایی ضربه کاری به بدنه جریان اصلاحات بود. به همین روی این بار دیگر جریان اصلاحات ریسک حمایت از نامزد اجاره‌ای را نخواهد پذیرفت.

با این حال اما استراتژی انتخاباتی آن‌ها و ترافیک حضور چهره‌های وابسته به این جریان برای ثبت‌نام در ستاد انتخابات کشور، با ادعای نداشتن اختیار و اصطلاحا «نگذاشتن کار کنیم» تناقضی آشکار دارد.
همین موضوع به تنهایی نشان می‌دهد که تمام حملات سال‌های گذشته آن‌ها به شورای نگهبان در نقد نظارت استصوابی و دمیدن در بوق انتخابات آزاد، چیزی جز هیاهوی سیاسی و طبل توخالی نبوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.