×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۷ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 17 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شهید جمهور، معیاری کامل برای یک انتخاب درست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»؛ شهدا در تمام طول تاریخ بویژه برای مردم کشورمان علی‌الخصوص شهدای انقلاب اسلامی، همواره مورد احترام و الگو بوده و خواهند بود چراکه آنها نه در شعار، که در عمل و بدون ادعا و طلبکاری، از همه چیز خود در این عالم گذشتند تا به استناد وصیت‌نامه‌های‌شان، بتوانند زمینه تحقق اوامر الهی و استقرار نظام اسلامی جهت رشد و تعالی بشریت و تامین امنیت و آسایش برای همه مردم را فراهم بیاورند.

انتظار شهدا از ما چیست؟
از اهداف اولیه شهداء شکل‌گیری، استقرار و تثبیت و تداوم ساختارهای تشکیلاتی و حکومتی نظام اسلامی است که انتخاب رئیس‌جمهور از زمره مهم‌ترین این فرآیندهاست.

بدون تردید، همه ارکان و ساختارهای نظام اسلامی عهده‌دار تعقیب و تحقق آرمان‌های انقلاب، که استقرار عدالت با امحاء تبعیض و فساد و تقویت رشد مبانی اعتقادی و الهی جامعه است، مورد دغدغه و تعقیب شهداء بوده و هست. شهداء، رمز توفیقات خود را در رعایت تقوی و تبعیت از امامت و ولایت فقیه می‌دانند آنچنانکه در وصیت‌نامه‌های خود ذکر کرده‌اند. بفرموده شهید قاسم سلیمانی، شرط شهید شدن، شهیدبودن است. یعنی در طول زندگی باید همانند شهداء ایثارگزانه تلاش کرد و در تبعیت از ولی فقیه چیزی کم نگذارد تا با شهید بودن، فرد مربوطه شهید شود.
این قاعده مصادیق مشهود فراوانی دارد که یکی از نمادهای روشن آن، شهید خدمت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی بود که چون آروزی شهادت داشت، شهید زندگی کرد و لحظه‌ای از تلاش باز نایستاد تا سرانجام به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در ارزیابی نامزدهای ریاست جمهوری، که حالیه در مرحله دوم انتخابات برای روز جمعه ۱۸ تیرماه قرار داریم و دو نامزد نیز یکی از جبهه مدعی اصلاحات و دیگری از جبهه انقلاب در رقابت با دو اندیشه و دو نماد قرار دارند، اصل پایبندی به آرمان شهداء می‌تواند معیار خوب و ارزشمند برای انتخاب نامزد نهایی‌مان باشد.

شهداء فارغ از تعلقات جناحی و منافع گروهی، خود را تحت رهبری ولایت فقیه وقف خدمت خالصانه و صادقانه به مردم و کشور کرده و همچنان نیز یاری‌دهنده انقلاب هستند. گمنامی و از خود نگفتن و خود را فدای انقلاب و کشور کردن و مدعی نبودن و بمثابه بدهکار با انقلاب برخورد کردن، از خصوصیات شهداء است که باید در نامزد منتخب ما نیز این شاخص‌ها به خوبی وجود داشته باشد.

سیدالشهداء امنیت، محبوب قلوب امت
همه شهداء دارای ارج غیرقابل توصیف هستند و عزت و محبوبیت را خداوند به آنان عنایت فرموده و همه قلوب سلیم را محل محبت و عشق به شهداء قرار داده است اما، سیدالشهداء امنیت یعنی سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از جایگاه ویژه‌ای نزد خداوند برخوردار است و عظمت استقبال مردم و حضور چند ده میلیونی در مراسم تشییع آن شهید، نمونه‌ای از عنایت خاص خداوند به این شهید بین‌المللی است.

ملت بزرگ ایران همانند رهبر معظم خود قدردان شهید سرافراز حاج قاسم است و هیچگاه مجاهدت‌های شبانه‌روزی این اسطوره جهاد و شهادت را از یاد نمی‌برد. یکی از ملاک‌های انتخاب نامزد ریاست جمهوری، باید نوع برخورد دو نامزد و ستادها و حامیان آنها با شهید حاج قاسم سلیمانی باشد. در تبلیغات و مناظره‌های یکی از این دو نامزد، عملاً و آشکارا به این اسطوره شهداء جسارت شده و آقای ظریف نیز غیرمنصفانه با این شهید برخورد می‌کند و شاید تصورشان این باشد که حتی عبور از این شهید هم می‌تواند سیگنال برای ضدانقلاب و جلب آراء آنها باشد که این نامزد چنین نامهربانانه با شهید عالیقدر سردار سلیمانی رفتار می‌کند، هرچند تحت فشار افکار عمومی و هم برای جلب آراء، این نامزد مجبور شد بابت این شهید عرض ارادت کند و در سخنرانی‌های خود در استان‌های مختلف سعی کرد خود را از آن اهانت‌ها نسبت به شهید حاج قاسم مبرا کند.

شهید جمهور، معیاری کامل
آنچه که در این دوره بویژه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به مردم در تشخیص نامزد اصلح کمک شایان می‌کند، وجود و سبک و سیره شهید بزرگوار آیت‌الله رئیسی است که واقعاً بفرموده مقام معظم رهبری، دارای شاخص‌ها و ارزش‌های کم نظیری است که مردم با انطباق شعارها، توانمندی‌ها و باورهای قلبی و عملی دو نامزد با شاخص‌های فردی و حرفه‌ای شهید رئیسی می‌توانند بسادگی گزینه خود را انتخاب کنند و هیچ‌گاه نباید فراموش کرد که دو نامزد کنونی دو تفکر متعارض را نمایندگی می‌کنند.

یکی از نامزدها حریان اصلاحات با قرائت آقای روحانی را دقیقاً نمایندگی می‌کند که رأی به او بمعنای بازگشت به هشت سال دوران آقای روحانی است و شکل بخشیدن به دولت سوم روحانی است. اما نامزد دیگر از تفکر و سیره عملی شهید رئیسی تاثیر می‌پذیرد و خود را موظف به ادامه راه نورانی آن شهید می‌داند و براساس برنامه‌های ارائه شده او، قدرت و توان ادامه این مسیر ناتمام را دارد و رأی به این نامزد، برداشتن گام بلند برای ایجاد تحولی است که آیت‌الله شهید رئیسی در صدد تحقق آن بود.

کوتاه سخن اینکه بیاندیشیم که اگر شهدا بودند که ناظر بر رفتار و اعمال‌مان هستند، در ۱۵ تیرماه به کدامیک از این دو نامزد رأی می‌دادند و ما نیز باید به همان گزینه شهدا رأی بدهیم تا کشور و ملت از در غلطیدن به سیاه‌چاله‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون نجات یابد.

محمداسماعیل امام‌زاده

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.